Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Gratis hemsida favoriter topp 5

Av Gratis - 25 juni 2013 12:01

 


Det finns många program man kan använda för att skaffa sig en egen hemsida. Om man vill ha en helt gratis sida bör man kolla på de olika online verktyg som finns.


Detta är mina personliga favoriter som jag valt att göra många av mina hemsidor med.


1. Weebly

Weebly är ett väldigt enkelt verktyg att använda. Det finns många snygga och professionella mallar att välja på och jag har sett att många företag använder sig av detta verktyg. Har man ett företag så tycker jag dock man ska överväga om man inte borde uppgradera till en premiumlösning direkt. Visst, det kostar en liten månadskostnad, men man framstår som mycket mer professionell om man har en hemsida utan reklamlänk.


2. Webnode

Webnode grundades i Tjeckien och har sedan spridits fort över internet. Enligt min mening så är Webnode ett av de absolut bästa tjänsterna inom området och om det är en billig hemsida man är ute efter så är Webnode ett utmärkt val. Det är gratis så länge man vill, och när man känner sig redo att använda lite mer avancerade funktioner så kan man välja ett abonnemang.


3. N.nu

N.nu är en relativt färsk tjänst som är helt svenskutvecklad. N.nu har fokuserat på att se till att de sidor som skapas med verktyget blir bra sökmotoroptimerade. Detta innebär att Google och övriga sökmotorer kommer ha lätt att hitta dessa sidor och i slutändan göra så att din hemsida får fler besökare. Jag har testat tjänsten och tycker det verkar som den håller vad den lovar. Sidorna blir snabba och blir skapade med snygg kod.


4. Hemsida24

Hemsida24 är en stabil tjänst utvecklad i Halmstad, hallands län. Detta verktyg har varit med ett tag nu, och det märks för de har verkligen putsat fram en riktigt bra tjänst. Det finns inte mycket att anmärka om när det gäller Hemsida24, så här säger jag bara: Testa själv!


5. Bricksite

Bricksite är utvecklad i Danmark, men tjänsten finns helt översatt till Svenska. Bricksite är likt Hemsida24 en väldigt stabil tjänst utan några egentliga brister.


Gemensamt för ovan tjänster förutom N.nu så är de alla gratis så länge man vill. N.nu är bara gratis i 30 dagar. Därefter får man välja om man vill gå vidare med ett abonnemang eller få sin hemsida borttagen.


#Gratis #Hemsida #Tips

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gratis - 24 maj 2016 18:07

Känner man att ens kompetens inom webbdesign är så omfattande att man kan hyra ut sina tjänster som webbutvecklare i Göteborg, utan att för den skull vara anställd vid någon webbyrå, skall man självklart sikta på att göra så. Är man tillräckligt krea...

Av Gratis - 17 mars 2015 20:21

Jag jobbar ju som webbdesigner och tänkte här försöka förklara mitt yrke. :)   Webbdesigner är den term som används för att benämna de personer som ansvarar för att ge en webbplats en funktionell och tilltalande grafisk design. En webbdesigner ut...

Av Gratis - 20 september 2014 22:44

Det finns en mängd saker man bör tänka på för att få bättre ranking på Google och övriga sökmotorer när man bygger sin hemsida. Det finns också en del saker som ligger utanför själva byggandet av hemsidan som har stor påverkan. Här följer 5 saker som...

Av Gratis - 14 maj 2014 13:47

Att SEO-optimera sin webbplats handlar kort sagt om att göra allt för att komma högt upp bland sökträffarna när någon söker på Google. I många andra länder dominerar denna sökmotor inte lika mycket och då handlar det om att optimera mot flera olika s...

Av Gratis - 10 november 2013 15:23

Det finns en del att tänka på när man funderar på att köpa hemsida. Här tänkte jag belysa en del av dessa saker. Vad är målet med hemsidan Det är viktigt att först och främst sätta sig ner och ta sig en funderare vad man vill med sin hemsida. ...

Skapa flashcards